Wednesday 4 July 2012

Smk Subang



Hye. Already get some rest so i have enough time to updating this blog. Hehehe. Minggu lepas, baru je jaga satu sekolah ni. Omg, sekolah ni tak hardcore tapi manja sikit. Bayangkan, penghuluwati dia boleh menangis masa ktorang suruh dia makan kat luar, padahal depan dewan makan je pun. Selama ni, sekolah lain siap hantar makan kat semak semak lagi tau. HAHA. Tapi, ni perkhemahan biasa bukan kem kepimpinan or whatever kan. Overall, sekolah ini okay. Cuma biasalah, out of timing sikit. Boleh percaya tak aku banyak jerit satu dua tiga? HAHAHA. It's very challenging, but i'll fun with it.

Selalu datang campsite malam jumaat tau, tapi kali ni its a bit different. Aku lepas kelas terus gerak ke campsite tau, then jemput budak lepas dapat tahu bas dorang dah sampai. Dalam hati berdebar jugak sebab kita tak boleh expect student punya attitude macam mana kan. tapi alhamdulilah. Semua okay :)


See this picture? Oh myyy! Ni pun aku dapat kat twitter student tau! Ada ke patut dia tangkap gambar senyap senyap. patutlah time aku baru sampai tu, aku terperasan sorang budak ni tau, aku pandang, dia gelak gelak then tak sangka pulak dia gelak sebab snap gambar aku. HAHA. Sampai kat kem aku aim budak tu, ambik kau sampai cakap aku ni pembuli tau! HAHAHA.







Ni lah masa hari pertama. Tak banyak aktiviti sangat pun, ada LDK sikit2, belajar pasang khemah, simpan semula khemah. Hari kedua pulak? 


Time ni cookery challenge. Aku handle kumpulan 4, memang best! Sebabnya aku banyak complain. HAHA. Then aku ajar cara nak hidupkan api, suruh dorang letak itu ini, semua time tu macam penat kan lepas jungle tracking semua. Jaka pulak suka sangat buat lawak, aku paling tak tahan nak gelak bila dengan budak sekor nie. Tak gelak memang tak sah. HAHA





 Tarian ongedek2 yang banyak memberi semangat dan mengikis perasan malu :)

 Time game station, pelajar kena buli dengan aku. Kena susun barang peribadi sampai ke had yang ditetapkan. Tapi kumpulan ni malang sikit, kena baring kat rumput pastu golek golek ramai ramai. HAHA. Pastu, lelaki kena pakai bunga kat tepi telinga sebagai amanah, and buat tepuk tepuk sayang malu kat perempuan. Serius comel. HAHA.

 Pemegang amanah :) Penghulu dah macam pegang channel astro je. HAHAHAHA


Macam makan beradap orang india, kesian kena buat LDK cookery challenge, kena siapkan makanan sendiri, makan beralaskan daun pisang. Niceeeee :)







Time to say goodbye, honestly from our facilitator, and a big thanks to all students for the good cooperations.  cikgu syaza :)

1 comment: